piatok 7. mája 2021

Kolektív autorov - Vražedná sedmička

https://elist.sk/wp-content/uploads/Vra%C5%BEedn%C3%A1-7-1200-px.jpg Vražedná sedmička je zbierka krimi poviedok. Na to som sa túžila pozrieť. Je to vlastne sedem príbehov od našich slovenských autorov. Niektorých poznám, s inými som sa musela zoznámiť. Neprekážalo mi to však, pretože pri každej novej poviedke sa nachádzajú aj informácie o danom spisovateľovi. Na začiatku je dokonca zaujímavo zhrnutá história detektívky na Slovensku. Čitateľ si teda nič hľadať nemusí. To by som chcela pochváliť. Ja som niekedy lenivá stvora a teraz som bola naozaj rada, že som dostala všetko ako na podnose.
Síce som sa ku celej knihe dostala len tento rok, dve poviedky z nej som si mala možnosť prečítať oveľa skôr. Vtedy mi nešlo do hlavy, prečo sa mi nepozdávali. Napríklad Horňák je môj top autor a nepáčilo sa mi to. Nebolo to úplné fiasko, no jeho knihám to nesiahalo ani po päty. Čo sa stalo?

Keď som si prečítala všetky práce, zistila som, že žiadny spisovateľ ma nedokázal ohúriť. Buď to bolo veľmi prvoplánové, chaotické a nelogické, alebo príliš zrejmé od prvej stránky. Písať vedeli všetci, zaujať iba niektorí. Aj tak to však boli iba najlepší z najhorších. Najviac ma svojím príbehom potešil Radovan Bezecný, ale tiež mi tam niečo nesedelo. Urýchlil to. Uvedomila som si, že toto nie je vina autorov. Poviedka je veľmi zložitým žánrom, lebo s krátkym rozsahom sa nedajú robiť zázraky. Päťdesiat strán je veľmi málo na napísanie krimi príbehu. Na tomto fakte si kniha vylámala zuby. Autori majú talent, no je až na zaplakanie, keď človek vidí, ako sa priam z posledných síl snažia dodržať rozsah. Konečný výsledok je preto rozpačitý. 

Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly