utorok 1. augusta 2023

Nikki Erlick - Skrinka času

https://cdn.knihcentrum.cz/99781089_skrinka-casu.jpeg Jedného rána prídu ľuďom záhadné skrinky. Pomocou nich sa dozvedajú, koľko času im na tejto zemi ostáva. Jedni sa potešia, druhí smútia a vo svete sa rozpúta chaos. 

 

Odhalili sa pravé charaktery. Zúfalé osoby sa neštítia ničoho. Tí šťastní si zas veľmi dôverujú. Všetci sú vystrašení a hľadajú odpovede. Neistota sa pomaly preklápa do šialenstva a je vidieť, že nikto nedokáže uniesť váhu tejto informácie. Všetci máme vzadu v mysliach vetu „Memento mori“. Ale čo by sa prihodilo, ak by to už nebola len fráza alebo prísľub vzdialenej budúcnosti? Čo keby sme poznali skutočne čas našej smrti?

Autorka veľmi precízne budovala dejovú líniu. Aj keď je v príbehu viac postáv, objavujú sa postupne a čitateľ sa v rôznych pohľadoch nestráca. Vidíme rozličné osudy. Bola som prekvapená, ako umne dokázala Nikki popísať situácie, ktoré by mohli nastať. Musím však jedným dychom dodať, že niektoré sa vliekli. Keby ich skrátila, nemala by som žiadne výhrady. Napísala to ale tak výborne, že som jej verila každé slovo. Ani raz som nezapochybovala. Takéto udalosti som si vedela živo predstaviť. V knihe sa objavili momenty spolupatričnosti, podpory, priateľstva, nad ktorými visela všadeprítomná smrť. No tiež sa to nezaobišlo bez vypočítavosti, pozerania sa na druhých s nedôverou alebo povýšenecky. Toto dielo úžasne vystihuje ľudstvo v jeho nádherných aj temných podobách.

Mala som slzy na krajíčku. Táto novinka je krásna vo svojej úprimnosti. V tom, ako nám citlivo nastavuje zrkadlo. Vidíme tam hrôzy, no tiež udalosti, pri ktorých si povieme, že ešte nie sme zatratení. Že dobro stále existuje. Tento príbeh vás pohladí na duši a predostrie mnoho otázok: Záleží na dĺžke života alebo na kvalite? Začali by ste sa správať inak, ak by ste zistili, že už nemáte veľa času? Čo by ste zmenili? Ako by vyzerali vaše vzťahy? Iba hodnotné knihy vás prinútia rozmýšľať takým spôsobom ako táto.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly