utorok 1. októbra 2024

Ottessa Moshfegh - Smrť v jej rukách

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1623428828i/58314897.jpgVesta radikálne zmení život a odsťahuje sa do neznámych končín. Nové prostredie ju príjme veľmi chladne, no jej to vyhovuje. Neexistuje pre ňu nič iné iba jej pes a les navôkol. Nikto ju nevyrušuje. Avšak nikto sa o ňu ani nezaujíma. Môže sa jej prihodiť všeličo.
Hlavná hrdinka sa začne báť, keď nájde na prechádzke so psom zvláštny odkaz. Došlo niekde v okolí ku vražde? To netuší, ale strach a zvedavosť ju nútia, aby prišla tejto záhade na koreň. Postupne sa však čitateľ začína strácať v tom, čo je skutočné a čo sú len jej domnienky.


Túto autorku som vôbec nepoznala, ale na Instagrame som už zahliadla pár príspevkov a recenzie ma zaujali. Ako prvú som si vybrala Smrť v jej rukách, lebo sa mi názov zdal originálny. A originálne bolo aj celé dielo. Od začiatku do konca som bola v napätí, čo sa udeje.

Atmosféra bola tajomná a myšlienkové pochody Vesty sa vždy uberali nepredvídateľným smerom. Nemohla som si byť istá ničím, pretože rozuzlenie mohlo byť hocijaké. To som tušila už od začiatku. No záver ma napokon prekvapil. Bolo to také, aké som sčasti očakávala, no nedalo mi to odpovede na všetky otázky. Nemohla som uveriť, že toto je skutočný koniec. Potom mi však všetko dalo zmysel. Keď sa na to spätne pozerám, chápem zámer spisovateľky, pretože sme sa na situácie dívali očami zmätenej Vesty, ktorá bola nespoľahlivým rozprávačom, až do takej miery, že to naháňalo strach. Záver tento pocit iba umocnil.

Keďže sme sa nachádzali len v hlave jednej osoby, všetko sa nám zdalo podozrivé. Vesta je vystrašená a strach prenesie aj na nás. Jej minulosť a prítomnosť vytvárajú priestor na dohady a ja som sa tejto príležitosti chytila. Dumala som, ako to bude ďalej pokračovať. V určitom bode som už bola podozrievavá voči všetkým aj samotnej Veste. Mala som pocit, že niečo tají. No tajila niečo spisovateľka. Dalo by sa povedať, že protagonistka v tom bola nevinne, ak by... Viac vám nenapíšem. Je to veľmi atmosférický príbeh. Nesadne ale každému, pretože je divný. Po prvých stránkach sa dá zistiť, či vám táto zvláštnosť nebude prekážať.

Hodnotenie: 4,5/5
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly