utorok 23. januára 2018

Kristína Ježovičová - Podvodníčka

https://www.knihcentrum.sk/content/images/15191798_0.jpgVýmena s človekom, s ktorým sa ledva poznáte. Nie, nie ste príbuzní. Ste len dve neznáme osoby, ktoré sa náhodne stretli. Treba to využiť.
Hľadáte šťastie v živote niekoho iného? Je to chyba?
Mladá žena stretne na berlínskom letisku svoju dvojníčku. Vtedy sa začnú diať veci. Budú pozitívne alebo nie?


Kniha ma zaujala od prvej stránky. Nemohla (a ani nechcela) som sa od nej odlepiť. Záhadná strata pamäti, neznáme prostredie, v ktorom sa ocitá jedna z postáv a hlavne (zatiaľ) neznámy zámer autorky, ktorý, zdá sa, nezapadá do anotácie, vzbudia zvedavosť. Téma zámen, dvojníčok a podobných zápletiek je už ošúchaný televízny a knižný námet. Ľudia ho vyobracali zo všetkých možných strán. Pýtala som sa: má nám stále čo ponúknuť?

Veľmi som si tento príbeh chcela prečítať. Ba ešte viac, keď ma autorka upozornila, že to nie je nič pre mňa. Jej slová som si zobrala k srdcu, no keďže som tvrdohlavá, nedala som si povedať. Túžila som si prečítať všetky knihy od Kiky a začiatok ma skutočne zaujal. Ignorovala som, že celý príbeh je taký nereálny ako absencia schodov v paneláku. Takto som si predstavovala oddychovku určenú pre mňa. Príliš som si nenamáhala závity, ale aj tak  ma nútila rozmýšľať (ak by som však odpovede na svoje otázky nenašla, nebrala by som to tragicky). Zistila som, že pri Podvodníčke som hľadala v prvom rade relax, a to bolo do bodky splnené.

Vôbec tú ženu nepoznám, je úplne cudzia. Človek by si predsa mal pamätať niekoho takého podstatného. Mala by som vedieť, kto mi daroval život. Skľúčene odvraciam zrak. Na stolčeku je príbor. Do rúk vezmem lyžičku. Obraciam ju pred očami, z vypuklej časti i tam, kde je priehlbina. Odrazu sa mi zahmlieva pred očami od toľkého sústredenia. S hrôzou zisťujem, že možnosť spoločných čŕt mi, vzhľadom na nesympatie voči nej, nie je po vôli.
„Vy nie ste moja matka,“ zatnem sa. „Nepoznám vás a netuším, kto ste. Neviem, kto... som ja sama.“ Objímam si plecia, telo zachvacuje triaška.

(str. 6)

Postavy boli zozačiatku zaujímavé. Dotvárali tajomnú atmosféru. Potom sa všetko zvrtlo a ich správanie mi začalo prekážať. Mladučká hlavná hrdinka, ktorá bola hlúpučká a o pár rokov starší objekt jej záujmu, ktorý sa mi javil príliš dominantný. Táto charakteristika vám niečo pripomína? Nebojte sa, vôbec to nie je napodobenina známeho príbehu. Je to originálne, dobre napísané, no s veľkou dávkou nereálnosti. Radšej som to neanalyzovala, pretože práve na tento fakt som bola upozornená. No nebola by som to ja, ak by som sa nezasmiala na niektorých situáciách. Ku mne to už patrí.

Bola som zvedavá, ako sa to uzavrie, lebo Kika napísala priam thriller. Toto som zbožňovala. Aj keď bol dej pre mňa veľmi sladký, našla som si niečo, čo ma udržalo pri čítaní a knihu som si naozaj vychutnala. Bolo to poriadne psycho. Nestačila som sa čudovať. Oficiálna anotácia je výborne spracovaná, pretože vás nepripraví na ten šok, ktorý zažijete. Ani slovkom o tom nehovorí. Som milo prekvapená.

Podvodníčka nikoho neurazí. Je to sladký príbeh ako každý iný, no autorka ho tak zauzlila, že sa budete pozerať. Celá záhada v knihe ma natoľko upútala, že som nemala čas riešiť správanie postáv, a to bolo vyhovujúce. Dokázala som si dielo vychutnať. Prvky thrilleru boli úžasné, takže mi nelogické situácie vôbec neprekážali. Tento počin považujem za oddychovku. Síce som nad niektorými vecami musela rozmýšľať, ale ak som sa náhodou nedopátrala k podstate veci, svet sa nezrútil. Kniha je dostupná aj v češtine, tak ak by mali naši susedia záujem, môžu si ju prečítať vo svojom rodnom jazyku.

Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.
 
Za knihu z celého srdca ďakujem autorke.
  Českú verziu si môžete kúpiť napríklad v Martinuse alebo slovenskú v Knihcentre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly