sobota 5. novembra 2016

Karin Slaughterová - Pekné dievčatá

Tri sestry. Každá iná. Jedno zmiznutie. Claire a Lydia vyrástli a ich cesty sa znovu skrížili kvôli sestre Julii, ktorá je pár rokov nezvestná.


Lydia sa topila v problémoch a teraz je z nej bývala narkomanka s krásnou dcérou a priateľom kriminálnikom. Claire je bohatou paničkou v domácnosti. Vydala sa za milionára. Manželstvo je idylické, ale potom jej manžela zabijú. Bolestivá minulosť sa hlási ku slovu. Zmizne ďalšie dievča podobné Julii a sestry, ktoré rozdelil jeden incident, sa začnú vŕtať v tom, čo sa stalo. Všetci si mysleli, že Julia len rebeluje a odišla dobrovoľne. Kde je pravda?


Vôbec som neočakávala, že kniha bude mať až také grády. Hneď od začiatku vás zaujme, že príbeh je obohatený aj o denník otca dievčat. Jeho zápisky sú také zúfalé, že vám bude do plaču. Pekne to zahrá na emocionálnu strunu čitateľa. Potom sa to stáva čoraz viac záhadnejšie; Clairinho manžela zavraždia a všetko nadobúda obludné rozmery...

Trilery a krimi je moje. Čítala som aj zvrátenejšie veci, no Pekné dievčatá ma zasiahli plnou silou. Niekedy som mala pocit, že nedočítam kapitolu. Neviem prečo, ale chcela som preskočiť opisy mučenia, aj keď som "prelúskala" už horšie knihy. Nejako mi z toho bolo zle. Viem, že tam majú byť – bez nich by to nebolo ono a netuhla by vám krv v žilách -, no asi som nebola pripravená na psychopata, ktorý sa tam nachádzal. Behal mi mráz po chrbte.

Dielo je napísané bravúrne. Okrem otcových zápiskov tam nájdeme pohľad Claire a Lydie. Vidíme, ako sa z ich otca stáva troska kvôli honbe vraha svojej dcéry.

Vidíme tiež, ako sa zmenil život rodiny po zmiznutí Julie a ako sa cez jednu noc obrátil naruby. Z ich šťastia zostali iba fragmenty, ktoré sa objavovali, keď spomínali na minulosť. Potom už nežili plnohodnotne, len prežívali. Rodinná tragédia ich pripravila o všetko, no bolo by prinajmenšom hlúpe nazdávať sa, že už nemôžu nič stratiť a peklo odišlo s pribúdajúcimi rokmi. Diabol na nich striehne a má svoje vlastné pohnútky.

Dôveruj, ale preveruj. Niekto im dýcha na krk. Je to vrah Julie? A vlastne; zomrela? Otec je presvedčený, že áno, a tak sa vydáva na nebezpečné pátranie. Chce zistiť, čo sa stalo jeho dievčatku. No v niektorých veciach by ste sa nemali šprtať, lebo to môže dopadnúť zle a nikdy neviete, kde sa zlo práve nachádza...

Kniha naberie rýchly spád, keď zomrie Clairin manžel. Osud dá odcudzené sestry znova dokopy a navždy zamknuté dvere, do ktorých by nemal nikto vkročiť, sa otvárajú. Čo zistia, tak to vás pripraví o vzduch. Budete len neveriacky pozerať na text. No dobre, niežeby som to ja zase neodhalila, no zápletka má dve úrovne. Prvá úroveň je celkom ľahká, a ak ste závislí na krimi, poľahky to odhalíte. Čo sa týka druhej časti, tá je tajomná a budete ju spoznávať počas celého vášho čítania.

Tento triler je plný ohavností, no ktorý nie je? Psychologický aspekt diela ma nadchol už od začiatku. Otec dievčat vás chytí hneď za srdce. Jeho denník je plný nádeje, potom beznádeje, zúfalstva a pravej pomsty -, lebo je adresovaný dcére, ktorá sa nevrátila domov. Chce, aby vedela, že jej zmiznutie nezostane nepotrestané. On sa o to postará, ale...

Sestry nezávisle od svojho otca odhaľujú pravdu a bezhlavo sa vrhajú do nebezpečenstva. Pravda oslobodzuje, ale toto je skôr pád do jamy levovej, z ktorej niet úniku. Nik takéto rozuzlenie nečaká a čitateľ „hltá“ každú stránku až po koniec. Vrelo vám knihu odporúčam. Ja som ani v najhoršom sne nepredpokladala takéto zvraty a autorkine prešmyčky.

Hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Aktuell.
 Knihu si kúpite napríklad v Martinuse alebo v Knihcentre.

2 komentáre:

  1. Tuto autorku mám velmi ráda a doufám, že se i k tomuto jejímu dílu časem propracuji :) Vidím, že mám nač se těšit :) Moc hezky sepsáno! Měj se krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly