štvrtok 2. júna 2016

Robert Dugoni - Hrob mé sestry

Tracy Crosswhiteová je priam posadnutá – podľa nej – nevyriešenou vraždou svojej sestry. Polícia našla vraha a ten si už roky odpykáva trest, no jej sa niečo nezdá. Fakty nesedia. Niekto to chcel ututlať. Tracy obetovala celý svoj súkromný život za pravdu a nemieni sa vzdať.

Telo jej sestry sa až doteraz nenašlo. Keď konečne objavia Sarine pozostatky, všetko ožíva a vyzerá to tak, že sa podarí otvoriť znova prípad. No kým sa tak stane, musí Tracy naraziť na veľa prekážok a ľudí, ktorí sa jej to snažia prekaziť. Ale prečo? Majú v tom prsty alebo je za tým niečo iné?


Hrob mé sestry je triler, ktorý viac rieši citové rozpoloženie hlavnej hrdinky ako prípad. Zo začiatku vás to môže pekne vytočiť, no postupom času sa na to dá zvyknúť. Sestry na seba boli naviazané, takže sa dá pochopiť citová stránka diela. Protagonistka cíti za všetko veľkú zodpovednosť a obviňuje sa za to, čo sa stalo pred rokmi. Chce poznať pravdu aj za cenu, že sa zblázni. Pátranie jej nechcú zjednodušiť miestni policajti, ktorí sa ju snažia silou-mocou presvedčiť, aby prípad nechala tak. Čo sa deje? Tracy sa do toho rozhodne ešte viac „zahryznúť“ a nechce ustúpiť.

Pomocnú ruku jej poskytne priateľ z detstva. Spolu rozohrajú hru, ktorú nie je možné zastaviť a hrozí, že nič nebude ako predtým. Veci nabrali smer a je len otázkou času či je ten smer správny, alebo nie. Starí démoni ožívajú a už nie je možnosť ich umlčať. Je načase zistiť bolestivú pravdu, ktorá by mala priniesť úľavu.

Ďalšie postavy, ktoré sa v knihe vyskytovali, nie sú zapamätateľné. Mala som problém s tým, kto je kto. No možno to bolo spôsobené mojimi prestávkami v čítaní, pretože som sa čítaniu nemohla venovať nepretržite. Jediný človek, ktorého som si dobre zapamätala, bol vrah. (To by bol prešľap, ak by tomu tak nebolo.)

Stále píšem, že prípad bol nepredvídateľný, no teraz to tak nie je. Síce som bola do polovice príbehu zmätená, ale potom som začala chápať, o čo vlastne ide... Nedisponovala som však všetkými informáciami, takže som si utvárala vlastné závery a upodozrievala som najpodozrivejších ľudí – z toho vyplýva, že som sa ešte nič nenaučila. Potom som moju pozornosť zamerala na niekoho, koho by ste ani vy neupodozrievali a... To sa musíte dočítať...

Asi by som sa mala upriamiť na iný žáner kníh – buď Hrob mé sestry kvalitou neoplýval, alebo som už všetkým znechutená. Čitateľ nemôže čítať permanentne to isté. Viem, je to moja chyba, že si vyberám takéto diela, no nevedela som, že už som pri strope tolerantnosti trilerov. Myslela som si, že recenzujem rôznorodé knihy, ale teraz to musím prehodnotiť... Čo je horšie, ako znudený čitateľ? Tento počin nechcem hodnotiť, pretože sama neviem, koľko bodov by som dala. Pri tejto recenzii som v koncoch. Ešte nikdy sa mi tak zle napísala. Vôbec neviem, na čo by som vás ešte upozornila, preto vám radím, aby ste si utvorili vlastný názor.

Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Knihcentrum.
Ak máte radi trilery, knihu si môžete kúpiť v tomto skvelom internetovom kníhkupectve.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly