sobota 1. júna 2024

Joachim B. Schmidt - Kalmann

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1637920605i/59703238.jpg

 Novodobý Forest Gump. Tento príbeh budete zbožňovať. Je neskutočne ľudský. Dôraz sa však kladie aj na vyriešenie prípadu, ktorý hrá v deji kľúčovú úlohu. Prečo je v snehu toľko krvi? Krvácal človek alebo zviera? Kalmann si zaumieni, že túto záhadu vyrieši. Samozvanému ochrancovi Raufarhöfnu netreba hovoriť, že sa deje niečo podozrivé. Je síce zaostalý, no veľmi vnímavý a pozerá sa na svet iným spôsobom – srdcom, ktoré mu našepká viac ako nám ostatným. Kniha je prosto úžasná. Je to čistá genialita a ja som nesmierne rada, že som si ju kúpila.

Asi bude táto recenzia veľmi krátka, lebo dobré diela hovoria samy za seba. Musím ale vyzdvihnúť kvalitný slovenský preklad, pretože Paulína Čuhová vie, čo robí a jej texty sa mi vždy čítajú výborne. Ďakujem aj za vysvetlenia na konci knihy. Čitateľ si nemusí hľadať pojmy, aby pochopil islandské obyčaje. Má to všetko na jednom mieste.


Som len iný. Ale starý otec mi raz povedal, že každý je istým spôsobom iný, a preto som celkom normálny.
str.

Spolužiaci sa vždy na moje vysvedčenie tešili, lebo vďaka mne neboli nikdy tí najhorší. Zakaždým sa s úľavou smiali. Smial som sa s nimi, lebo je lepšie smiať sa s ostatnými, ako byť jediný, kto sa nesmeje. Inak je človek osamelý.
str.

 
Tento počin ma očaril a obalamutil zároveň, no nechcem prezrádzať viac. Ak máte radi príbehy s veľkým srdcom a ľudskosťou, ktorá sa už v spoločnosti tak často nevidí, mali by ste si prečítať toto. Je to citlivé, niekedy humorné, ale tiež bolestivé. Štýl písania mi v mnohom pripomínal Fredrika Backmana a tiež príbeh Foresta Gumpa. Mrzí ma, že vám nemôžem napísať o tom, čo ma prekvapilo, čo ma nahnevalo, pre čo som mala slzy v očiach. Zážitok sa nedá prerozprávať. Musíte ho iba zažiť. Moje ďalšie slová by boli zbytočné a možno by som napísala niečo podstatné. Bez prezradenia deja o Kalmannovi hovoriť nedokážem. Toto je ten typ príbehu, ktorý budete nosiť navždy v srdci. Dúfam, že bude preložená aj druhá časť.

Hodnotenie: 5*/5
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly