piatok 22. marca 2019

Sheila Norton - Veterinár z Hope Green

Veterinár z Hope GreenSam vie, čo v živote chce a potrebuje, no zatiaľ to nedosiahla. Miluje zvieratá, preto je recepčnou na veterinárnej klinike. Láka ju však niečo iné.
Keď nadobudne pocit, že jej život v Londýne nemá čo ponúknuť, rozhodne sa navštíviť svoju babku Peggy na vidieku. Tam si utriedi myšlienky. No nebude mať z toho ešte väčší zmätok v hlave? Nie všetko je na dedine také perfektné. Hlavne nový veterinár nie. Je nepríjemný a človeku sa zdá, že v ňom nie je ani kúsok dobra. Sam sa s ním nechtiac dostáva do konfliktu. Takto si pohodu určite nepredstavovala.
Život je zvláštny a vždy nám do cesty stavia ľudí a situácie, ktoré nečakáme. Nikdy si nemôžeme byť ničím istí. Spisovateľka pre hlavnú postavu pripravila tiež viacero skúšok a závisí od nej, ako sa s nimi vyrovná.


Mala som šípiť zradu, keď som uvidela podtitul: Nový začiatok, nová šanca na lásku... Pripomenulo mi to tie príšerné romantické filmy, ktoré dávajú v televízii. Hrôza. Keďže sa mi však autorkin predchádzajúci počin (príbeh o kocúrikovi určený deťom) páčil, znovu som nedala na svoj vnútorný hlas. Je to moja chyba. Mala som si uvedomiť skôr, že toto už nie je kniha pre deti, takže sa tam budú riešiť iné problémy. Nazdávala som sa ale, že Sheila tomu prispôsobí aj štýl písania. Márne som dúfala.

Mala som možnosť začať odznova, vybudovať si novú budúcnosť. Takú, čo by sa netýkala len mňa. A ja som sa za ňou strmhlav rútila, v živote som si nebola ničím istejšia. Hope Green sa stala mojou nádejou a rozhodla som sa neobzerať späť.
(str. 12)

Všetko je opísané nádherne. Prostredie, v ktorom sa dedina nachádzala, bolo krásne a ja som mala z diela zozačiatku veľmi dobrý pocit. Myslela som si, že si opäť prečítam dojemný príbeh o zvieratách a ľuďoch, ktorý mi vyčaruje úsmev na tvári. Bol to však veľký omyl. Kniha nie je vôbec ako Oliver. Tento román je naozaj len pre nás dospelých. Sklamal ma aj fakt, že zvieratá v tomto príbehu nerozprávajú, teda, že sa nerozprávajú medzi sebou. Už som to očakávala, keďže toto nebolo moje prvé zoznámenie s autorkou. Viem, Veterinár z Hope Green je úplne iný žáner, no chcela som sa preniesť do tej milej atmosféry, ktorú vedela Sheila vytvoriť v inom diele. Začínala som tušiť, že to, čo by som uvítala, nedostanem. Keď sa na to teraz pozriem spätne, neviem, prečo som na niečo také čakala, keďže to sú odlišné príbehy. Škoda sa už stala. Nezostávalo mi nič iné, len dúfať, aby som to v zdraví prežila.

Nemôžem tvrdiť, že tu neboli aj pekné momenty. Dielo je milé, no veľmi naivné a hlúpe. Keď som nad tým rozmýšľala dlhšie, zistila som, že spisovateľke ide písanie kníh pre deti lepšie. V takých príbehoch je povolený prístup, ktorý zvolila – všetko sa na dobré obráti. V tejto novinke sa mi to javilo prehnané. Hlavná hrdinka, ktorej sú kladené do cesty prekážky, zamotaná romantická časť a z tohto všetkého vznikne šťastný koniec. Nie sme v rozprávke. Takto to nefunguje. Preto som očakávala niečo, čo je naozaj pre dospelých, nie sa len tak tvári. Dobre, nechcem vyznievať, že som odporcom šťastných koncov v knihách, no keď si prečítate túto, dôjde vám, že to bolo zrejmé od prvej stránky a žiadny moment prekvapenia sa nekonal. Nikdy! Niekedy ma to ani nebavilo čítať, lebo som vedela, čo bude nasledovať a prečo je niečo také, aké je. V románoch pre ženy som to už videla miliónkrát a udivuje ma, prečo sa k tomu autori stále v nejakej forme vracajú. Objedla som sa takýchto „drám“.

Musela som čeliť realite, prestať snívať o neexistujúcom dokonalom živote v idylickej dedine, kde ľudia žijú šťastne až do smrti. Utekala som pred skutočnosťou. Vedela som to. Len som si to odmietala priznať.
(str. 75)

Kniha je určená pre všetkých, ktorí majú radi zvieratá a šťastné konce. Iba Sheila dokáže písať o štvornohých stvoreniach tak krásne a s láskou. Ak k tomu ešte obľubujete aj diela s romantikou, Veterinár z Hope Green sa vám trafí do vkusu. Ak radi snívate, toto je niečo pre vás. Síce sú tam aj negatívne emócie, ale pozitívne pocity to vždy prebili. Príbeh je umiestnený do nádhernej dediny, ktorá má tiež svoje trápenia, no keď si ľudia navzájom pomáhajú, všetko sa dá zvládnuť. Keby som túto novinku príliš neanalyzovala a dokázala sa povzniesť nad nereálny dej, asi by moje hodnotenie dopadlo inak. No to ja nedokážem. Niekto má rád knihy odtrhnuté od skutočnosti, aby si pri nich oddýchol, ale ja sa práve takýmto vyhýbam.
 
Hodnotenie: 2/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia.sk
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly