streda 21. júna 2017

Blake Crouch - Mestečko Wayward Pines 1 - Borovice

https://data.bux.sk/book/038/298/0382982/large-borovice_mestecko_wayward_pines.jpgEthan je agent na misii. Musí nájsť kolegov, ktorí sa stratili v divnom mestečku Wayward Pines.

To, čo sa zdá na prvý pohľad ako rutinná úloha, sa zmení na nočnú moru v okamihu, keď sa preberie dezorientovaný, bez peňaženky, mobilu a v nemocnici mu tvrdia, že má poranený mozog. Bol účastníkom autonehody. Vtedy sa začnú diať divné veci, ktoré nemajú konca-kraja. Zistí, že z mesta sa uniknúť nedá. Má vlastné pravidlá. V odchode mu bráni elektrický plot, ale aj iné okolnosti. Na jednej strane je prostredie, v ktorom sa ocitol, príliš idylické, na strane druhej začínajú na povrch vystupovať hrôzostrašné fakty. Je to ako v horore. Hrozí, že sa odtiaľ živý nedostane. Nájsť kolegov je teraz druhoradé.

 
Viem, že to mám nejako porozhadzované, no prvá kniha, ktorú som si od autora prečítala, bola novinka Temná hmota. Veľmi sa mi páčila a nič mi nebránilo prečítať si aj túto trilógiu. Nesmierne sa teším, že aj keď som seriál zaregistrovala, ešte som ho nevidela. Keby to bolo opačne, asi by som prišla o úžasné momenty prekvapenia, ktoré som si užívala. Pred pár dňami vyšla druhá časť a aj tú už čítam, takže nemám pauzy medzi čítaním. Teraz ale viem, že v druhej recenzii sa budem pýtať, že kde je záverečný diel. Stala som sa závislou od tejto série.

King. King. Len toto meno mi lietalo hlavou, keď som čítala, čo všetko sa v mestečku dialo. Tie divné veci boli až „kingovsky“ záhadné a to ja zbožňujem. No autor si aj tak udržal vlastnú tvár, napríklad krátke vety, ktoré sú u neho vraj povestné.

Istý si bol len šiestimi vecami:
Menom súčasného prezidenta.
Ako vyzerá tvár jeho mamy, ale nevedel si vybaviť jej meno ani jej hlas.
Že vie hrať na klavíri.
A lietať na vrtuľníku.
Že má tridsaťsedem rokov.
A potrebuje sa dostať do nemocnice.

(str. 6)

Blake splietal piate cez deviate – bol z toho zase jeden veľký guláš. Ja som sa neprestávala čudovať, čo všetko si spisovateľ dokázal povymýšľať, no bolo to úžasné. Zbožňujem príbeh, ktorý je ohromná hlúposť, ale práve takéto veci pri autorovi zázrakom fungujú. Síce to boli bludy, no potom sa na konci veľa faktov objasní.  Ak sa bude seriálová verzia stotožňovať s tou v mojej hlave, mohlo by to byť pekne strašidelné. Pochopíte, ak si prečítate knihu. Je tam toho veľa na vysvetľovanie. Z toho zmätku nie je vynechaná ani Ethanova manželka a ja som so zatajeným dychom sledovala, aký osud ju postretol (zabudla som spomenúť – aj ich syna). Dúfam, že sa to v ďalších knihách nejako vyrieši, lebo mám nervy. Samotný skomplikovaný dej sa ešte viac skomplikuje a čitateľ sa musí len prizerať. Skutočne som zvedavá, čo sa ešte udeje. Zatiaľ sa rozohrala pekná hra... Ako v Temnej hmote, aj tu chce Blake upozorniť na závažné problémy, takže idea diela nie je prvoplánová.

Bez debaty bolo toto miesto nádherné. Avšak, po prvýkrát v ňom bariéra hôr, ktoré uzatvárali údolie, vyvolala nepríjemný pocit a nie úctu. Nevedel vysvetliť prečo, ale napĺňala ho hrôzou. Desom, ktorému nevedel prísť na koreň.
(str. 96)

Keby som nemala pokračovanie poruke, tak to asi neprežijem. Dielo ma vtiahlo do deja svojou atmosférou, ktorej som odolať nedokázala – a ani nechcela. Ak bude aj druhý diel taký dobrý – to zatiaľ neviem, som na začiatku -, budem jačať, že potrebujem záver. Nutne! Mestečko Wayward Pines je to najlepšie miesto na svete, aj keď si to môžete vysvetliť hocijako. Je také tajomné a zlovestné, že aj vás uväzní. Alebo je všetko inak? Ak máte radi záhady, neváhajte sa do tejto trilógie „zahryznúť“. Neoľutujete.

Hodnotenie: 4,5/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr.
 Knihu si kúpite napríklad v Martinuse alebo na bux.sk.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly