utorok 9. augusta 2016

Anodea Judith a Lion Goodman - Tvořivá síla čaker

Roky si chcete splniť svoj sen, no stále sa vám to nedarí? Asi niečo robíte zle, príliš rýchlo sa vzdávate, meníte plány alebo vám realita dala facku. Kniha všetkým ukáže, ako riešiť takéto situácie a napredovať za tým, čo chcete. Nič nie je nemožné, ak sa o to usilujete. Sedenie a snívanie vám pomôže len na začiatku, ale potom musíte zobrať život do vlastných rúk.

Ako s tým súvisia čakry? Každá z čakier nám pomôže na našej ceste. Myslíte si, že nie ste dosť dobrí na toto či tamto? Siedma čakra vám pomôže zbaviť sa tohto presvedčenia, aby ste sa mohli posunúť ďalej. Šiesta vám spresní víziu toho, čo chcete dosiahnuť. Piata nás naučí správne komunikovať s ostatnými ľuďmi, pretože nie je možné, aby ste všetko zvládli sami. Potrebujete pomoc od druhých. Štvrtá – z môjho pohľadu najdôležitejšia – je tu na to, aby sme si vytvárali zdravé vzťahy – t.j. nevyužívať, nebyť využívaný, vedieť požiadať o pomoc a pomáhať iným nezištne. Vtedy sa okolo vás zhromaždia ľudia, ktorí vás dokážu podporiť a pomôžu vám dosiahnuť vytúžený cieľ. Všetko toto by zlyhalo nebyť tretej čakry, vďaka ktorej si vytvárame plán – sny začínajú narážať na realitu. Druhá čakra upozorňuje, že ísť si za svojou víziou bez potešenia je plytvanie energiou. Ak sa na tejto ceste, ktorá je, samozrejme, plná prekážok, necítite dobre, je to zlé znamenie. Nemáte radosť z toho, čo robíte, takže konečný výsledok vám neprinesie zadosťučinenie. Prvá čakra prináša zhmotnenie sna – ste na konci a môžete oslavovať!

Tvořivá síla čaker ma donútila pochopiť súvislosti, ktoré sú zrejmé, ale zabúdame na ne. Prosté: Chceme vidieť výsledky, no čakáme, kým ku nám všetko príde samo – bez námahy. Sťažuje sa, že náš sen sa neposúva, no ak sme nedisciplinovaní, nič z toho nebude, pretože porušujeme dohody, ktoré sme dali sami sebe, nieto ešte druhým. Chceme mať všetko, no nepodnikáme žiadne kroky. Len o tom hovoríme – to je typický obraz 21. storočia. Ako hovoria autori tejto krásnej knihy; môžete mať čokoľvek, ale nemôžete mať všetko.

Překážky vám nevstupují do cesty proto, aby vás zastavily. Mají vás i vaše plány spíše posílit a zdokonalit.
(str. 51)

Spisovatelia rozobrali každú čakru dopodrobna. Dozvieme sa na čo slúži, ako s ňou máme pracovať, aby slúžila nášmu zámeru – naučíme sa niektoré cviky, ktoré nám ju pomôžu zosilniť. Zistila som, že nie všetky cvičenia vám môžu vyhovovať, takže som niečo vynechala. Ak by som sa rozhodla robiť všetko, trvalo by mi to mesiace a toľko času na recenziu nemám. Určite sa k tomu neskôr vrátim, no v diele sa nachádzajú veci, ktoré by som nechcela vyskúšať nikdy. To ale neprekáža, pretože autori vedeli, že to tak dopadne a už v úvode mi vysvetlili, že mám skúsiť len to, čo sa mi páči. Cvičenia som si užívala – aj keď väčšina bola orientovaná na písanie zoznamov. Na začiatku mi ani to nebolo pochuti – chcem predsa čítať, nie písať a zamýšľať sa nad komplikovanými vecami, ale vďaka tomu som si ujasnila to, čo chcem. Nesnažte sa knihu prečítať na posedenie, pretože potom to nebude mať žiadny zmysel. Aspoň 4-5 cvičení poctivo absolvujte. Napokon vás to bude baviť.

Na začiatku každej kapitoly je krásny citát, ktorý dotvára atmosféru, ktorú sa snažia spisovatelia čitateľom sprostredkovať. Svoje učenie opierajú o svoje príhody zo života a tým robia celý počin ešte zaujímavejším. Na začiatku knihy je podrobný obsah, takže ak ste niečo nepochopili, môžete sa k tomu raz-dva vrátiť. Ja záložky nepoužívam, ale v tejto ich je toľko, že keby to niekto videl, zhrozil by sa. Už je to týždeň, čo som ju prečítala, no v poslednej dobe hľadám odpovede na moje otázky práve tam. Ak mám byť úprimná, čakrám som nie tak celkom pochopila – som v tom nováčik, takže som si musela veľa vecí pozrieť na internete. Ale ak ste v tejto téme zbehlí, čítanie Tvořivej síly čaker by vám rozhodne problémy nespôsobilo. V texte sa nachádzajú aj tabuľky, ktoré vám veľmi pomôžu, takže sa nebojte. Všetko pochopíte, ale možno to nebude postačujúce a budete hľadať doplňujúcu literatúru.


Hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Knihcentrum.
Ak vás kniha zaujala, môžete si ju kúpiť v tomto skvelom internetovom kníhkupectve.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly