pondelok 18. januára 2016

R. L. Mathewsonová - Hra s láskou

http://www.knihcentrum.sk/content/images/64354535_0.jpgHaley je mladá uzavretá žena, ktorá netúži po ničom inom len po tom, aby jej dal sused pokoj. Svojim bezohľadným správaním jej ničí život. Svoj dom sa snažila niekoľkokrát predať, no bezúspešne. Jason tak odstrašil potenciálnych záujemcov, že človek by sa divil, koľko toho dokáže povystrájať jeden dospelý chlap. Ukázal, ako dokáže všetkým liezť na nervy, ale pri tomto sa nezastavil – zničil Haley kvetinový záhon a to sa neodpúšťa.

Nikdy by si nemyslela, že by sa do neho mohla zaľúbiť, no stalo sa. Lepšie ho spoznala a preskočila iskra, ale ona si to nechce priznať. Jason začína mať svoju nesmelú susedku tiež rád a dáva pozor, aby sa nezaplietla s nesprávnymi chlapmi. No on je jediný, na ktorého by si mala dávať pozor...


Hra s láskou je ako každý erotický román – príliš naivný a sladký. Tušila som to už vo chvíli, keď som po knihe pokukovala, takže toto jej vážne vyčítať nemôžem. Hlavní hrdinovia sú nepriatelia na život a smrť, potom sa dajú dokopy, no nastane problém, ktorý im pokazí ich šťastie. On alebo ona sa to snažia napraviť, no nedarí sa. Na scénu prichádza smútok a bolesť. Potom si ten ďalší človek z tejto dvojice uvedomí, že ho/ju miluje a chce všetko napraviť. Ďalej, po týchto umelo vytvorených prekážkach, sa uzmieria a žijú šťastne až do smrti. Teraz som vám načrtla schému všetkých zahraničných románov pre ženy a tento počin nie je výnimka. Črtal sa tam ten istý spisovateľský plán, aký sme už videli miliónkrát, no v niečom sa predsa len líšil.

Keď som Hru s láskou čítala, celkom sa mi darilo ignorovať to klišé a fakt, že dielo ma môže duševne poznačiť – verte mi, ak nie ste skalný fanúšik románov a začnete ich čítať, vaše IQ začne klesať s pribúdajúcimi stranami a v najhoršom prípade sa vám príbeh bude zdať rozkošný. Nerada to priznávam, ja, ktorá hľadám vždy hodnotnú literatúru, no toto sa presne stalo mne. Až tak ma zničilo, že som sa usmievala a priam som to „zhltla“ za jeden deň. Povedal by to o mne niekto? Ja veru nie.

Ten môj úsmev hraničil s vymytím mozgu, no ja viem prečo. Príbeh bol síce naivný a už stokrát tvrdím, že podobné knihy sú úplne nereálne, ale na druhú stranu bol veľmi, veľmi vtipný – až tak, že som dostávala záchvaty smiechu. Autorka to s humorom preháňala, o tom niet žiadnych pochýb, no z nejakého neznámeho dôvodu to výborne fungovalo. Jason bol ako malé dieťa závislé na jedle, takže on väčšinou riešil iba to, ako sa naje a čo bude jesť, keď mu ostatní všetko zjedia – hotová psychiatria. Dej sa sústredil aj na romantiku, ale jedlo všetko a všetkých zatienilo. Túto knihu nečítajte, ak ste hladní. Mohlo by sa vám to vypomstiť!

Dielo je začiatok série Pekelní susedia a priznávam, že sa teším na ďalšiu knihu. Ak bude taká vtipná ako táto, nemám nad čím rozmýšľať. Rozmýšľať by som ale mala nad hodnotením aktuálneho počinu. Vôbec neviem, čo si počať, pretože Hra s láskou sa mi veľmi páčila – dôvody som už napísala, ale moja duša recenzenta sa bráni dať príbehu viac ako tri body. No ak je duša recenzenta chvíľu ticho, dala by som dielu plný počet, aj keď je zrejmé, že si to nezaslúži. Viem, nemala by som sa na literatúru tohto žánru pozerať tak kriticky, no nedá sa mi inak. Od kníh očakávam kvalitu a verím, že aj román pre ženy sa dá napísať kvalitne.

Humor hral v tomto počine veľkú rolu, pretože kvôli nemu som si príbeh obľúbila. Bolo to také šialené, až to bolo úžasné. Autorka pridala do dejovej línie také nezmysly, že by sa jeden čudoval, no práve šialenstvo môže Hre s láskou nahnať ďalších čitateľov. Ja sa celkového hodnotenia zdržiavam, ale musí vám byť z mojej recenzie jasné, že čítať túto novinku pre mňa nebol trest a ani mučenie. Som rada, že som si ju mohla prečítať a už sa teším na ďalšie diela z tejto zaujímavej série.

Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Knihcentrum.
Ak máte radi humor, knihu si môžete kúpiť v tomto skvelom internetovom kníhkupectve.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly