štvrtok 19. novembra 2015

Rick Yancey - Nekonečné more

Ľudstvo je v ohrození. O život prišlo takmer sedem miliárd ľudí a to nie je zďaleka všetko. Postavy, ktoré sa zachránili v prvej knihe, sa snažia udržať nažive za každých okolností. Pravidlom je ale nestratiť svoju ľudskosť. Ako sa im bude dariť vo svete, kde toto slovo nemá už žiadny význam?

V Piatej vlne hrdinovia prežívali inváziu mimozemšťanov, bojovali, snažili sa vzoprieť a hlavne nezomrieť, ba čo je najdôležitejšie, nestať sa bábkou v rukách tých druhých. Nekonečné more nadväzuje na udalosti, ktoré sa stali v prvej časti a odkrýva nám tajomstvá tých, ktorí sú za slobodu ochotní obetovať všetko. Bude to stačiť?


Pokračovanie som nemala v úmysle čítať, no našlo si ma. Odporúčam vám, aby ste si prečítali znova Piatu vlnu, lebo autor vám skoro nič nepripomenie – príbeh ide ďalej a ja som bola celkom stratená. Vôbec som si nepamätala súvislosti a táto moja nevedomosť spôsobila, že sa mi zozačiatku kniha čítala veľmi zle. Potom som sa do deja dostala a dielo som prečítala za deň, čo prekvapilo aj mňa, pretože som už dávnejšie skončila s young adult literatúrou a nemyslela som si, že práve toto to zmení.

Druhú časť som nechcela otvárať z toho dôvodu, že keď som si spomenula na kvalitu jednotky, stačilo mi. No musela som a teraz som za to vďačná. Druhý diel prekonal všetky moje očakávania, ba prekonal aj úvod série. Vraví sa, že úvod je vždy najlepší, potom to už ide len dole kopcom, no Piata vlna je iná. Mala neistý začiatok, ale krásny rozbeh a ja som bola tým zvratom unesená.

Pri prvej recenzii som sa sťažovala, že príbeh má veľa hluchých miest, ale keď sa rozbehne, je úžasný. Teraz s tým nebol až taký problém. Spomalené tempo som zaznamenala iba na začiatku. To sa dá odpustiť. Keďže celý dej sa netočil okolo postavy, ktorá ma v Piatej vlne nudila, no okolo tej, ktorá bola podľa mňa tá najzaujímavejšia, bolo to milé prekvapenie a vítaná zmena.

V príbehu sme sa posunuli ďalej. Už aspoň viem, čo sa stalo so Zemou a mám aj predstavy o tom, prečo začalo zabíjanie ľudí. Nekonečné more nám poskytlo veľa odpovedí na otázky, ktoré sme si kládli pri čítaní jednotky. Autor nás stále necháva v strehu a funguje to. Čitatelia budú určite netrpezlivo čakať na tretí diel. Aj mňa zaujíma, čo sa stane, pretože táto kniha všetko skomplikovala a dodala celej sérii napätie, ktoré v predchádzajúcej knihe absentovalo. Niečo sa v spisovateľovom štýle zmenilo a mne sa to páčilo. Nechcem tvrdiť, že zmena nastala vo všetkom, ale nebolo to až také naivné ako prvá časť – aj keď aj o tom by sa dalo polemizovať.

Táto séria je výborná pre čitateľov od 15 do 18 rokov, pretože pre iných ľudí by to nebolo to pravé čítanie a dielo by si nedokázali užiť. Ja som tiež prevracala oči, no viem, že ja som nebola cieľovou skupinou a keby som bola, tak by som knihu hltala. Čítala sa mi dobre, aj bola zaujímavá, no už hľadám iné diela a literatúru pre násťročných vyhľadávam iba sporadicky – aj to ma musí veľmi zaujať, aby som jej dala šancu. Mám pocit, že som na toto už stará, ale ak máte radi Súmrak alebo Hostiteľa, mali by ste si prečítať pokračovanie, pretože podobnosť s týmito bestsellermi sa v Nekonečnom mori iba znásobila. Piata vlna bola určite slabšia ako táto novinka, takže vás môže iba prekvapiť. Ja dielu dávam rovnaký počet bodov, aký som dala jednotke, pretože už nevyhľadávam takúto literatúru, takže aj môj názor je trochu prísnejší.

Hodnotenie: 4/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran.
 Knihu si môžete kúpiť napríklad v Martinuse alebo v Knihcentre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly