štvrtok 7. decembra 2017

Harlan Coben - Oklam ma

https://data.bux.sk/book/020/308/0203082/large-oklam_ma.jpgMaya je bývalá vojačka a teraz už aj vdova. Jedného dňa na svojej skrytej kamere vidí záznam s manželom. Ale ten je mŕtvy, či nie? Potrebuje zistiť pravdu, aby mohla s dcérou pokojne žiť.
Je to však omnoho komplikovanejšie. Na povrch vyplávajú veci, ktoré by mali byť dávno pochované a môžu ohroziť bezpečnosť osôb, ktoré sú živé.


Keďže Ikar zverejnil nič nehovoriacu anotáciu, kniha ma lákala čoraz viac. Už viem, prečo to vo vydavateľstve urobili. Nič sa totižto nesmie prezradiť. Pozerala som sa na text ako teľa na nové vráta a nechápala som. Spisovateľ to zase roztočil. Cobena milujem! Prečítala som si od neho už dve knihy a zistila som, že každou prečítanou knihou mením názor na to, ktorá je jeho najlepšia. Najlepšia je vždy tá, ktorú čítam aktuálne. Tento autor má vždy čo ponúknuť. Dopredu som vedela, že nás zase dobehne a stalo sa tak. Ten neutíchajúci šok, ktorý mi spôsoboval, je nezabudnuteľný!

Dielo sa iba tvári, že je niečím, čím v skutočnosti nie je. Alebo lepšie povedané: Postavy geniálne klamú. Až do takej miery, že klamu samy seba. Taký guláš som ešte nezažila. Možno v jeho iných počinoch, no teraz moju myseľ pohltila táto novinka. Stále sa neviem spamätať. Oklam ma som prečítala jedným dychom. Aj keď som nevedela kde skôr skočiť, tento príbeh si vynútil moju pozornosť. Nemala som čas čítať práve tento titul, ale keď som ho otvorila, uväznil ma a nenechal ma odísť.

Na moment sa jej hlavou mihol ten park: Záblesk kovu, dunenie výstrelov, Joe padá k zemi, ona je celá od krvi, tacká sa medzi stromami, okolo vzdialených pouličných lámp sú kruhy svetla...
„Pomoc... Prosím... Niekto... Môjho muža...“
Zavrela oči a potlačila to.

(str. 7)

Najprv vás zaujme záhada skrytej kamery. Ako na nej môže byť zaznamenaný mŕtvy človek s aktuálnym časom nahrávania? Je možné, že ešte stále žije? Hlavná postava sa to rozhodne vypátrať. No nájde úplne niečo iné. Tajomstvá sa postupne odkrývajú. Dej napreduje takýmto štýlom až na koniec. A čo záver? Ukončenie je sofistikované, logické, psychologické, prekvapivé, v žiadnom prípade nie je prvoplánové. Z tohto odpadnete. Hocijaká kniha môže byť kvalitná, úžasná, ale takýto dopad na čitateľa majú len niektorí autori. Coben medzi nich zaručene patrí. To, čo vytvoril vám nedá spať. Dokázali by ste zistiť skôr zámer spisovateľa? O tom veľmi pochybujem. Aj keď prečítate neúrekom kníh z tohto žánru, Oklam ma vás bude stále prekvapovať.

Chcete vedieť, aké boli postavy? Či by vás nevyrušovali počas čítania? Úprimne píšem, že neviem. Tie záhady a odhalenia ma tak zamestnali, že som nemala čas skúmať nič iné. Všetko bolo také zvláštne. Na konci som priam nedýchala. Ako sa z príbehu stalo niečo, čo sa dokázalo tak vynikajúco maskovať?

„Kedysi si bola tým, kto bojuje, aby sme my ostatní nemuseli. Kedysi sme sa vďaka tebe cítili bezpečne.“
„A teraz už nie?“
„Nie.“
„Nerozumiem,“ povedala mu.
Až teraz sa jej pozrel do očí: „Smrť ti ide v pätách, Maya.“

(str. 39)

Túžite byť oklamaní? Tak do toho! Prečítajte si knihu. Ja sa doteraz cítim ako hlupaňa. Ako to, že som to nezbadala? Utešujem sa, že by to asi nezistil nikto. Takéto recenzie nenávidím. To, keď vám nemôžem povedať, čo sa mi na knihe páčilo. Dej je plný prekvapení a zvratov a ja vás nechcem obrať ani o jeden z nich. Budem šťastná, ak budete prežívať pri pretáčaní stránok to, čo ja. Ak ste s autorom mali tú česť, viete, čo asi očakávať. Ak však nie, môže sa stať vašim obľúbeným. Máte radi záhady a detektívky? Jeho diela by ste nemali obchádzať.

Hodnotenie: 5*/5
 
http://www.bux.sk/knihy/269929-tichy-vykrik.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly