utorok 19. septembra 2017

Kunal Nayyar - Můj přízvuk je skutečný

https://www.knihcentrum.sk/content/images/98540155_0.jpgKunal Nayyar ako Raj. Toto je jeho autobiografia, ktorá predstavuje pády a vzostupy, detstvo, ľudí, ktorí herca formovali, no aj zaujímavosti, ktoré ste nevedeli. Otvoril nám srdce a my doň môžeme pomocou diela nahliadnuť. Ak máte radi nesmelého Raja z Teórie veľkého tresku, táto novinka je niečo, čo si musíte bezpodmienečne prečítať.
Je geniálnym darčekom pre seriálového fanúšika.

Prečo Kunal odišiel z Indie? Aká bola jeho cesta za herectvom? Kedy zistil, že chce baviť ľudí? Aké povolania musel vystriedať, aby sa konečne dostal k svojmu snu? Tieto a aj ďalšie otázky sú zodpovedané. Stačí si len prečítať knihu.


Nedalo mi to a hneď som si autobiografiu zobrala. Najprv som si musela pustiť originálnu verziu seriálu, pretože som zistila, že ešte nikdy som jeho pravý prízvuk nepočula. Konštatujem ale, že dabingový herec robí dobrú prácu a celkom to s originálom sedí. Bola som neskutočne zvedavá, či je Kunal taký dobrý spisovateľ ako komik a začítala som sa.

Když něco v životě opravdu hodně chcete a nevyjde to tak, jak jste si představovali, máte ve skutečnosti jen dvě možnosti:
1.    Vzdáte to, budete sklíčení a dostanete sami sebe do sraček.
2.    Uvědomíte si, že každé selháni je příležitost. Je to něco, z čeho se můžete učit.

(str. 43)

So spisovateľským štýlom nebol problém. Ak to naozaj písal on (nikdy neviete), tak by sa mohol realizovať v tomto smere. Ešte aj pri písaní bol vtipný, takže som sa sem-tam zasmiala. Vedel, že niekde nemôže umiestniť humor, a to som veľmi ocenila, pretože ak by ho dával všade, tak by som odpadla. Nemám rada ľudí, ktorí sú vtipní stále. Chvalabohu, týmto si to u mňa nepokazil a je mi ešte sympatickejší ako bol.

Knihu zostavil tak, aby ukázal zo svojho života čo najviac. Ďakoval ľuďom, ktorí ho ovplyvnili a pomohli mu. Vďaka je v týchto časoch podceňovaná, no vôbec sa mi nepáčilo, ako to celé poňal. Niekedy som mala neutíchajúci pocit, že nejakú historku spomína preto, aby sa mohol v závere poďakovať človeku, s ktorým sa spája. Čitateľ z toho nemá v podstate nič. Len jeden nudný príbeh, ktorý by s radosťou preskočil. (Nie je problém, v závere je obsah kapitol.) Môže sa vám síce stať, že nepochopíte ďalšie kapitoly, pretože občas na seba nadväzujú, ale nemučte sa. Radšej to preskočte.

Někdy mívame „okamžiky stroje času“, kdy si přejeme, abychom se mohli vrátit zpět a napravit své největší chyby. Ale někdy si přejeme, abychom se mohli vrátit zpět a napravit i ty maličké.

(str. 109)

Na prvý pohľad sa vám môže zdať, že čítate motivačnú literatúru. Áno, je to pravda, no uvedomte si, že tento chlap sa dokázal odraziť od ničoho a urobiť dieru do sveta. Táto kniha je omnoho lepšia ako ostatné tituly tohto žánru. Veríte, že sny sa môžu plniť. Kunal je žiarivým príkladom.

Asi sa pýtate, koľko priestoru dostala v jeho autobiografia Teória veľkého tresku. Podľa mňa iba veľmi malú. Možno si myslel, že dôležitá časť jeho života bola pred zviditeľnením. Môj názor je ten, že sa vôbec nemýlil. No mohol nechať aj viac priestoru seriálu. Kniha sa začína v Indii. Herec spomína aj na typické sviatky, takže pre čitateľa môžu byť tieto odbočky príjemným spestrením. Je to naozaj zaujímavé čítanie, lebo Kunal opisuje, ako ich vnímal on.

Zopárkrát sa dozvieme aj to, ako sa natáča seriál a herca za to milujeme. Je to naozaj pestrá kniha, ktorá má široký záber a nahliadne do všetkých sfér jeho života a tiež do jeho rodiny. Škoda, že nie je doplnená o fotografie. To je trochu mínus. Každý to však môže vnímať inak.

Autobiografia by bola vynikajúca, keby sa vyškrtli veci, ktoré mi liezli na nervy a viac pozornosti sa venovalo situáciám, o ktorých som sa chcela dozvedieť viac. Mala som pocit, že seriál bol spomenutý iba s cieľom, aby sa nepovedalo, že tam nie je, ale aj tak som sa dozvedela zaujímavosti. Iba vás upozorňujem, že dielo sa viac sústredí na život Kunala pred slávou. Nechcem, aby ste boli sklamaní. Ak ste skalní fanúšikovia Teórie veľkého tresku, kniha sa vám zapáči tak či tak.
 
Hodnotenie: 3/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia.sk
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly