streda 24. mája 2017

Sarah Pinborough - Ví o tobě

https://data.bux.sk/book/038/644/0386447/large-vi_o_tobe.jpgNeverte tejto knihe (splnené!)
Neverte tomuto príbehu (stále mi to víri v hlave)
Neverte ani sami sebe (skôr som neverila vlastným očiam)
A nech sa deje čokoľvek, neprezraďte koniec (to ani nemám v úmysle! Ešte sa z toho spamätávam. Ďakujem pekne za taký šok, aký som zažila.)

LOUISE opustil manžel kvôli inej žene, jediný muž v jej živote je jej syn, ale to sa zmení, keď sa objaví

DAVID, okúzľujúci, sebavedomý a úspešný mladý muž, ktorý ju veľmi zaujme. Louise si vôbec nemyslí, že by sa mu mohla páčiť, no všetko sa skomplikuje v okamihu, keď na scénu príde jeho manželka

ADELE, sympatická, milá osoba, s ktorou sa Louise hneď spriatelí a dráma je na svete.


No nenechajte sa pomýliť. Príbeh nie je ufňukaná romanca, aj keď sa na prvý pohľad takto prezentuje. Preto som čítala knihu až dva týždne. Brávala som si ju aj von, pretože som si myslela, že keď sa budem nudiť, otvorím ju. Celý čas som sa jej vyhýbala. Bola som možno v štvrtine a nie a nie sa pohnúť. Louisine zmýšľanie a konanie ma privádzalo do zúrivosti, a keďže bola jednou z hlavných postáv, nedokázala som ju ignorovať. Jedného dňa som si povedala, že musím zaťať zuby a knihu dočítať. Chcela som mať už pokoj. Na moje veľké prekvapenie bolo dielo také dobré, že som neverila, ako sa to všetko na začiatku mohlo javiť ako úplný brak. Aký zvrat tam nastal? Čo, dopekla, sa stalo na konci? Mám zimomriavky. Kniha sa skončila... Páni, čo som to, preboha, čítala? Psychoooo!

Netušila som, že budem písať takú natešenú reakciu na túto novinku. Ak mám priznať pravdu, predstavovala som si, ako píšem, že Ví o tobě nebolo nič pre mňa, že som takú nudu ešte nezažila. Chystala som sa aj na to, že podotknem fakt, že vydavateľstvo si s propagáciou dalo záležať, no stúpili vedľa a za tie roky vydali lepšie tituly, ktoré by si zaslúžili viac pozornosti. Chyba! Posledných sto strán zachránilo celý dej. Neverím! Čiastočne neuzavretý koniec mi dáva víziu pohromy. Chce sa mi kričať, že toto nemôže urobiť, ale viem, že to vykoná, lebo tú postavu poznám. Byť s ňou tristo strán mi úplne stačilo, no teraz ju poznám ako vlastné topánky. Neštíti sa ničoho. Treba si na ňu dávať pozor, ale ako (väčšinou) nezainteresovaný čitateľ som nevidela hrozbu, až...

Preboha, ako som to mohla tušiť? Nijako. Táto zápletka bola logická a unikátna. Autorka mi spôsobila poriadny šok, z ktorého sa budem spamätávať ešte niekoľko dní. Nič, čo vám poviem, nie je podstatné, len to, že si dielo musíte prečítať, pretože inak moje divné bľabotanie nepochopíte. Prepáčte, no som celkom mimo a inak moje myšlienky vyjadriť nedokážem.

Abyste něčemu uvěřili, musíte si to protrpět. Musíte mít bláto na rukou a špínu za nehty.
(str. 226)

V niektorých fázach knihy som ju chcela porovnávať s Gone Girl od Flynnovej, ale v konečnom dôsledku bol príbeh omnoho prekvapivejší. Nič vás na to nepripraví. Ani nik. Ľudia vám môžu vravieť, aké je to úžasné, ale ak sa vám začiatok znechutí, bude to škoda. Vaša škoda. Prosím, nedovoľte, aby vám jedna osoba (Louise) znemožnila posun v čítaní. Ja by som veľmi ľutovala, ak by som sa nedostala do toho bodu, keď dej naberal šialené obrátky. Neviem, ako mám Ví o tobě hodnotiť, pretože prešla z hroznej nudy do šialenej rotácie tak nebadane, no rýchlo, že mám stále otvorené ústa. Zbožňujem spisovateľku. S prepáčením, ale podľa toho, ako zostavila príbeh musí byť trochu psycho!
 
Hodnotenie: Nejdem hodnotiť bodmi.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Metafora.
Ak máte radi záhady, knihu si môžete kúpiť TU (SK) a TU (CZ)

2 komentáre:

  1. Právě čtu a zatím jsem na rozpacích (jsem asi na straně 90), nicméně tuším, že to nakonec bude pecka, takže pokračuji dál :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! Ani mňa to od začiatku nebavilo, no potom som neverila vlastným očiam :)

      Odstrániť

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly