nedeľa 28. mája 2017

Kelly Rimmerová - Spoznal som ťa bosú

https://data.bux.sk/book/020/314/0203146/large-spoznal_som_ta_bosu.jpgLilah je nezávislá mladá žena, ktorá sa angažuje v ochrane životného prostredia. Je právničkou a chce vybojovať každý prípad, aby pomohla Zemi. Je odporkyňou chemicky ošetrených potravín a zarytou vegetariánkou.

Callumovi ide v živote o to, aby ľuďom predal  nejaký produkt. Pracuje v marketingu a propaguje veci, ktoré Lilah rezolútne odmieta.

Keď sa títo dvaja stretnú na trajekte cestou do práce, sú až takí rozdielni, že ich to priťahuje ako magnety. Môže z toho niečo vzniknúť? Ani jeden z nich nechce vážnejší vzťah, no čo si povedali na začiatku je veľmi ťažko splniteľné. Ona mu neprezradila to najväčšie tajomstvo, ktoré by všetko zničilo. Je vážne chorá.


Viem, že som vám to nemala asi písať, no fakt, že je hlavná hrdinka chorá mi bude slúžiť, aby som popísala, čo sa mi na knihe (ne)páčilo. Prvá zmienka o tom, že s ňou nie je niečo v poriadku sa nachádzala na strane štyridsaťjeden, takže si myslím, že som až tak veľa neprezradila. Dalo by sa povedať, že sa to dozviete hneď na začiatku. Z toho dôvodu som si myslela, že dielo vo mne vyvolá všetky emócie. Mýlila som sa.

Prvé stránky sa mi zdali príliš umelé. Mohla by som ich prirovnať k románom pre ženy, ktoré sú napísané hlúpučko, takže pri každej vete gúľate očami. Potom sa stalo niečo, čo som vôbec nečakala. Vzdorovité postavy. Na jednej strane sa hlavní hrdinovia idú od lásky zjesť, na strane druhej, chcú zmeniť jeden druhého, až je to nepríjemné a násilné len keď o tom čítate. Veď posúďte sami:

 Vedel som prežiť špinavé riady, ktoré sa jej kopili v kuchynskom dreze, aj totálny neporiadok v šatníku, no to, že jedna inteligentná žena so spoločenskými spôsobmi považuje za vhodné chodiť bosá prakticky za hocijakých okolností, som pochopiť nedokázal.
------------------------
„Som taká, aká som. A k tomu patrí, že často chodím bosá. Zmier sa s tým alebo odpáľ.“
„Počkaj, Ly.“ Zdvihol som ruky, ani čo by ju to mohlo utíšiť. Takú prudkú a jedovatú reakciu som u nej ešte nezažil. „Myslel som si, že tým spojíme to najlepšie z oboch svetov. Môžeš sa cítiť pohodlne a zároveň mať čisté nohy.“
„Už by si mal vedieť, že kašlem na to, či mám čisté nohy,“ pokračovala v chrlení jedovatej síry. „Vôbec mi nezáleží na tom, či tebe záleží na čistote mojich nôh...“

Aj Lilah mala svoje spontánne nápady, ako Calluma zmeniť, aby jej to vyhovovalo. Do recenzie som mienila zahrnúť jej divné reakcie, názory a snahu ovládať svojho partnera, ale na konci som všetko pochopila a rozhodla som sa, že by nebolo správne, aby som o nej tak písala. Dozviete sa viac na konci diela.

Ako objekt môjho hnevu som si vybrala super úžasného priateľa, ktorý Lilah neskonale miluje, no nepáči sa mu na nej toľko vecí, že by mohli zaplniť samostatnú knihu. Túžili zmeniť jeden druhého, a to mi zavarilo mozog. Chcela som im povedať, že nemôžu očakávať, že sa kvôli láske človek zmení. Áno, obyčajne sa to vo vzťahoch deje, no postupom času ľudia zistia, že sa znovu vrátili do svojich starých koľají a milovanú osobu si až príliš idealizovali. To je nebezpečné. Callum na Lilah tlačil vo všetkom. Potreboval, aby sa mu zdôverovala, keď jej to bolo nepríjemné a nechcela, snažil sa zmeniť jej názor. Liezol mi pekne na nervy. Neviem, či by som s ním vydržala v jednej miestnosti päť minút. Bol zaľúbený ako pubertiak, a to mal štyridsať rokov! Dobre, láska robí divy, ale on bol otravný šialenec. Kauza „bosé nohy“, ktorú som vám tu prepísala, bola len slabý odvar, to prisahám. Ak máte romantickú dušu, možno by vás táto novinka zaujala, no ja som z nej dvakrát nadšená nebola a zdalo sa mi, že dosadenie choroby do príbehu bol ťah spisovateľky, aby čitateľovi zabrnkala na city a vylepšila celkový dojem z knihy. Mňa neoklamala, nerozplakala, neočarila. Ľutujem...

Hodnotenie: 2/5
 
http://www.bux.sk/knihy/269929-tichy-vykrik.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly