štvrtok 4. júna 2015

Maroš Hečko - Vyhorení

http://www.slovtatran.sk/assets/images/thumb/fe_cat_main/bookvyhorenifront.jpgKniha Vyhorení je zmes poviedok, ktoré spája jedno - sklamanie z dnešného sveta a zároveň aj prispôsobenie sa mu za cenu, že človek stratí svoje vlastné ja.

Autor v diele rozoberá spoločenské problémy,  ktoré prinieslo 21. storočie, ako napríklad odcudzenosť ľudí, nedostatok komunikácie alebo existenčné problémy.


Čítanie týchto poviedok vyvoláva u čitateľa zmiešané pocity a prinúti nás, aby sme trocha spomalili a zamysleli sa nad tým, v akej spoločnosti sa nachádzame, prečo chceme ísť s davom a či sa nám to správanie vlastne vypláca....

Ak mám pravdu napísať, Vyhorených som čítala rok, a to má kniha asi 240 strán. Nejako som sa nevedela stotožniť s príbehmi a mala som pocit, že spisovateľ až priveľmi tlačí na čitateľa a násilne mu chce otvoriť oči. Viem, že chcel byť nástojčivý, no keby trochu ubral, tlieskala by som mu za to, aké perfektné dielo vytvoril.

Mala som pocit, že autor knihu poňal príliš zložito. Pre normálneho čitateľa, ako som aj ja, by sa zážitok z čítania mohol rovnať nule. Som rada, že som si od týchto poviedok oddýchla, pretože po tej dlhej dobe sa mi všetko vyjasnilo. Niežeby som hltala každé jedno slovo, no príbehy sa stávali čoraz viac "čitateľnejšími".

Nejdem tu popisovať a rozoberať každú poviedku, pretože naozaj netuším, čo by som o nich napísala. Vnímam ich ako jeden celok, aj keď viem, že je to zlý postoj. Jedny poviedky sa mi páčili viac a iné menej a možno sa medzi nimi nachádza tiež môj favorit, no všetky sú o tom istom, ale zároveň úplne odlišné.

Možno som veľmi mladá a nedokážem oceniť túto knihu. Možno, keď si ju prečítam o pár rokov, môj názor sa zmení, ale teraz ju naozaj nemôžem hodnotiť inak. Niektoré časti diela ma nudili, iné ma ohúrili, takže som váhala, ako ju obodovať.

Vo Vyhorených sa rozoberajú témy spojené s ničotou, absurditou existencie, skepticizmom, takže toto bolo dokonalé filozofické dielo - bohužiaľ, určené iba pre pravých intelektuálov (iným sa to bude zdať veľmi zložité a nevychutnajú si ho). Autor všetko úžasne prepracoval, no pre "normálneho smrteľníka" sa to javí, ako preveľmi komplikované hranie so slovíčkami, ktoré nemá konca. V knihe sa nachádzajú krásne myšlienky, ktoré by sa síce mohli interpretovať ľahšou formou, no tuším, že Vyhorení si aj tak nájdu svojich priaznivcov.

Hodnotenie: 3/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran.
 Knihu si môžete kúpiť napríklad v Martinuse alebo v Knihcentre.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly