sobota 24. augusta 2013

On my Wishlist #13

 
Meme je od Book Chick City.
Cieľom je uverejniť názvy kníh, ktoré by vo vašej "knižnici" nemali chýbať :)

 Prečo som si ju vybrala? Lebo som na ňu čítala iba samé dobré recenzie.

Ľudstvo takmer vyhladila dlhoročná vojna so zombie. Povojnová komisia Organizácie spojených národov, pre ktorú autor pracoval, nemala záujem o osobné rozprávania preživších, hoci o konflikte vypovedali ďaleko viac ako štatistické údaje o miliónoch mŕtvych a nakazených. Preto sa rozhodol spísať toto svedectvo.

Vznikol fascinujúci súbor príbehov, ktorý sa na globálnu epidémiu pozrel z najrôznejších uhlov. Opisuje prvý prípad nákazy v čínskej dedine Nový Ta-čchang, mesto živých mŕtvych pod Parížom, vzplanutie náboženského fanatizmu v Rusku či príbeh astronautov z vesmírnej stanice ISS, odkiaľ z výšky sledovali pravdepodobný zánik ľudstva.

Ľudia na nákazu reagovali rozmanito, mnohí spáchali samovraždu, iní hľadali záchranu na odľahlých miestach, objavili sa aj podivné prípady kolaborácie živých s nemŕtvymi. Brooksova správa hovorí o ľudskej psychike aj o vojenskej stratégii, pričom zachytáva politické aj kultúrne reálie – práve tie boli v mnohých prípadoch kľúčom k záhube či prežitiu.

4 komentáre:

  1. ja si chcem asi skôr pozreť film :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jééj, nie je podľa toho náhodou film s Pittom? Mám taký pocit, že hej. To si pozriem. (ale najprv prečítam) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež ma napadlo, že "videla som plagát k filmu".:D Vyzerá to celkom zaujímavo.:D

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly