sobota 22. júna 2013

Guillaume Musso - Budeš tam?

http://data.bux.sk/book/020/026/0200266/large.jpgVydavateľ: IKAR 
Počet strán: 256 strán
Väzba: pevná s prebalom

Aspoň raz v živote si každý z nás položil otázku: keby som sa mohol vrátiť späť v čase, čo by som vo svojom živote zmenil? Čo by som urobil inak, akým trápeniam a výčitkám svedomia by som sa pokúsil vyhnúť?
Tridsaťročný lekár Elliott zbadá na sanfranciskom letisku staršieho muža oblečeného v modrej pyžame. Pripomína mu jeho otca, ktorý zomrel pred tridsiatimi rokmi. Tento muž mu obráti život naruby. Po užití piluliek, ktoré mu dal z vďačnosti starý Kambodžan, Elliot znovu nahliadne do tváre minulosti. Musí sa rozhodnúť: alebo sa rozíde so ženou svojho života, s veterinárkou Ilenou, alebo nebude žiť jeho dcéra Angie. Nech sa rozhodne akokoľvek, jednu z milovaných žien navždy stratí.

 Táto kniha je skvost, preto by bola škoda, keby som na ňu nenapísala recenziu. Keď môžem, vždy na ňu píšem svoj názor na rôznych weboch. Veľmi by som ocenila dotlač. Toto je "diamant" medzi mojimi knižnými kúskami, takže aj názor bude podaný inak, ako ste u mňa zvyknutí. Doplnená citátmi z knihy.

Kniha je napísaná brilantne. Aj keď je tenučká, obsahuje veľa právd sveta v podobe nádherných citátov a tiež sa tam nachádzajú rozporuplné pocity a situácie, ktoré čitateľ prežíva s hlavnou postavou Elliottom. Pri tomto "drahokame" som takmer plakala, aj keď som vedela, že to nie je reálne. Proste, príbeh dostane každého. Autor dokázal perfektne vygradovať dej a zamiešať kartami tak, že som si nikdy nebola istá, čo sa prihodí. To ma udržiavalo v stálom napätí. Pri každej novej kapitole sú citáty, ktoré nám napovedajú, o čom budú nadchádzajúce stránky. Autor je šialený génius, ktorý vytvoril neskutočné dielo. Vždy som sa bála otočiť stránku, lebo som vedela, že zas sa musí niečo nečakané stať.

Čo sa stane, ak chcete zmeniť svoju minulosť a máte tú šancu? Nič nie je bez následkov. Elliott túto možnosť získa a stretne sa so svojím "mladým ja". Musí sa rozhodnúť či prežije jeho životná láska, alebo sa nikdy nenarodí jeho dcéra.  Ako sa napokon rozhodne? Rozhodne sa správne?

Nikdy som nevedela, čo si myslia hlavné postavy, lebo spisovateľ ich myšlienkové pochody perfektne obalil rúškom tajomstva a oni sa potom správali nevypočítateľne. Až tak nevypočitateľne, že som si musela popri čítaní hrýzť nechty a vrieskať Prečo?!!! aj keď som vedela, že ma nepočujú a že to, čo je napísané už nijako neovplyvním. Raz toho už bolo naozaj veľa a chcela som knihu odložiť (rozčúlilo ma, kam sa dej uberal a skôr to vyzeralo na tragédiu), no nedokázala som to a chcela som vedieť koniec. Koniec bol jediný bod, na ktorom sa v tej situácií dalo lipnúť. Tak ako všetko, aj záver bol úžasne, geniálne fantastický, očarujúco premyslený, a ja sa som konečne mohla nadýchnuť, lebo pri tejto knihe som musela čítať so zatajeným dychom. Naozaj.

Prvýkrát môžem napísať, že som hlavného hrdinu obdivovala za jeho činy a správanie sa v beznádejných situáciách. Niekedy mi pripadal, že sa zrúti, ale napokon všetko ustál, nad čím som len žasla. Autor vytvoril veľmi silný charakter, ktorého nič a nikto nezlomí. Najprv boli jeho rozhodnutia spontánne, čím si veľmi koledoval o problém, no po čase sa jeho správanie zmenilo na strategické, ale znova som nevedela, čo má v pláne.

Túžobne čakám na dotlač (asi sa ho nikdy nedočkám), aby som mohla uchytanú, roztrhnutú (veľa ľudí si ju požičalo, už ju preto ani nepožičiavam) verziu tejto nádhernej knihy vymeniť za úplne novú, krásnu...

Hodnotenie: 5/5

1 komentár:

Za každý komentár som veľmi vďačná. - autorka blogu Nathaly